We tell your story.

In een wereld waarin we permanent met elkaar verbonden zijn, waarin transparantie het hoogste goed lijkt, veranderen communicatiewetten in rap tempo. Wil je als merk klanten raken, dan zul je authentiek, geloofwaardig en sympathiek moeten zijn.

Likes kun je niet kopen, die moet je verdienen. Met storytelling, door verhalen te vertellen die relevant zijn voor je klant.

Journalistieke wortels

Rhbm weet met welke content je inspireert, prikkelt en uitdaagt. Wij hebben onze wortels in de journalistiek en weten vanuit die achtergrond precies waarmee je de aandacht van klanten krijgt én behoudt.

Crossmediaal

Al is een verhaal nog zo goed, het moet wel worden gehoord. Daarom denken we crossmediaal. De ene keer is een hoogwaardig printmagazine de beste oplossing, soms een slimme app of een functionele activatiepagina. Vaak is het een combinatie van middelen waarmee we de klanten van onze opdrachtgevers verrassen en raken.

Resultaat telt

Rhbm vertelt verhalen die opvallen, beroeren en het delen waard zijn. Maar bovenal resultaat boeken. Van likes tot leads. Na iedere uiting bekijken wij het resultaat en schaven bij daar waar mogelijk.


Waarom kiest u voor ons?

Rhbm helpt merken uitgever te worden. Omdat wij ervan overtuigd zijn dat je alleen écht contact krijgt met je doelgroep via content – goede content. Welke verhalen zijn interessant? Welke content roept op tot conversie? Waar zit de doelgroep? Hoe kun je die het beste verleiden?

Het hart van ons bedrijf bestaat uit gespecialiseerde redactionele teams die als geen ander weten hoe je effectieve en onderscheidende content maakt. Creatieven die hun sporen hebben verdiend op het gebied van journalistiek, marketing, interactiedesign en visual storytelling. Een team gedreven door nieuwsgierigheid.

We nodigen u graag uit voor een kennismaking waarin we u laten zien welke kracht een goed verhaal heeft.



Waar kent u ons van?

Rhbm heeft ruim twintig jaar ervaring in customer media. Innovatie in creatie is altijd onze kracht geweest. Begin jaren 90 maakten wij een groot aantal gerenommeerde en prijswinnende sponsored magazines, waaronder het eigenzinnige en alom geroemde Rails voor de Nederlandse Spoorwegen.

In 2005 verkende Rhbm als eerste Nederlandse bureau de mogelijkheden van digitale magazines, met Feel it! voor Renault. Vanaf dat moment hebben we voortdurend de kansen gegrepen die de nieuwe technologie ons bood. Een mijlpaal was de introductie van Bomvol in 2007. Dit digitale magazine van Bol.com won een groot aantal awards.

Met de introductie van de iPad in 2010 zag Rhbm de mogelijkheden voor storytelling op de tablet. In opdracht van Volkswagen AG ontwikkelden wij het eerste magazine dat exclusief gemaakt was voor de iPad. Het magazine verscheen wereldwijd in acht landen, waaronder Duitsland, Australië en Japan.

Vanuit Haarlem maken wij met een toegewijd team dagelijks voor opdrachtgevers als Holland Casino, Virgin Media en Rabobank creatieve content en middelen.

Rhbm timeline.

2019

In de brochure ‘Wegwijzer in de zorg’ legt Rhbm aan de ruim 60.000 leden van Vierstroom de zorgwetten eenvoudig uit.

2018

De betrokkenheid van haar 14.000 medewerkers weet Virgin Media te vergroten door de lancering van een digitaal personeelsmagazine.

2017

Rhbm produceert voor Rabobank een longread waarin wordt uitgelegd hoe ons leven de komende decennia op velerlei gebied zal veranderen.

2016

Voor Atradius vat Rhbm de 10 belangrijkste resultaten uit het onderzoek ‘Trends in Export’ samen in een allesomvattende infographic.

2015

Rhbm levert de content voor het veelbesproken diversiteitsmagazine ‘DIV’ van Rabobank.

2014

Voor Vierstroom ontwikkelt Rhbm een printmagazine voor de ruim 60.000 leden van de organisatie.

2013

In opdracht van Jumbo ontwikkelt Rhbm 100 kookvideo’s voor de website van de supermarktketen.

2012

De activatiecampagne ‘Joyriders gezocht’ wordt bekroond met een SAN Accent. Rhbm ontwikkelt deze activatiecampagne in opdracht van BMW, samen met JWT Amsterdam.

2011

Voor Volkswagen AG ontwikkelt Rhbm ’s werelds eerste relatiemagazine op de iPad: Das. World of Volkswagen Magazine.

2010

Het platform In de Mode, voor modemedewerkers, wordt bij de Customer Media Awards uitgeroepen tot ‘Crossmediaal concept van het jaar’.

Rhbm lanceert ’s werelds eerste internationale digitale magazine: Club SEAT Mag.

2009

Bomvol, het digitale magazine dat Rhbm voor Bol.com maakt, valt vanwege het vernieuwende concept in de prijzen bij de Customer Media Awards en de Spin Awards.

Het online magazine RaboEarth wordt door de jury van de Customer Media Awards bekroond als beste interne publicatie.

2008

Voor Mitsubishi ontwikkelt Rhbm het Europese printmagazine Motion dat in 32 verschillende talen verschijnt.

2007

Rhbm neemt tijdschrift Rails over; één van de oudste en bekendste customer mediatitels van ons land, van de NS.

2006

Rhbm lanceert één van de allereerste digitale magazines in Nederland: Feel it!, in opdracht van Renault.